Thursday, March 17, 2011

PERISIAN (Acoustica Mixcraft 5 portable)



  1. Hai semua. Kali ini siri slot PERISIAN atau software ini kembali lagi. Kali ini aku akan kongsi satu lagi perisian menarik seperti yang korang semua lihat pada gambar di atas. Perisian terbitan Acoustica ini dikenali sebagai Mixcraft yang telah sampai version yang ke-5. Tengok gambar di atas pun boleh agak dah perisian ni digunakan untuk bikin muzik. Perisian ni kiranya  is  powerful yet easy-to-use multi-track recording studio la. Ia menyenangkan proses recording audio, arrange loops, remix tracks, compose dengan virtual instruments, score dan edit video, dengan pelbagai efek tambahan, ala - ala profesional gitu..haha. 
  2. Perisian ini mudah dan very powerful la pada aku.Lagi mudah daripada pakai perisian CUBASE,CAKEWALK atau ACID PRO. Bagi musician atau budak - budak band sure diorang familiar dengan perisian - perisian yang aku sebut tadi..haha..but for me, mixcraft is much easy and better la.
  3. Request kali ini juga datang dari sahabat aku seorang pemuzik dari sarawak iaitu saudara Lerrie Zane. Maka kepada korang yang berminat ingin mencuba recording lagu korang secara d.i.y(do it yourself) secara raw di rumah, maka aku syorkan korang install perisian ni kat laptop atau pc korang

Perisian ini mudah je nak explore dan install macam biasa saja. Aku sendiri pun tak update lagi ke version 5 ni..haha, aku pakai version yang sebelum ni pun dah syok rekod lagu, yang baru ni lagi la banyak improve yang dibuat.
Macam - macam la boleh dibuat dengan perisian ni, bukan setakat mix audio je, video pun boleh. Pada yang berminat nak mix - mix video, korang leh tgok video yang aku preview kat bawah ni untuk lebih memahami perisian ini dari sudut video editing, tapi kalau tak cukup korang boleh explore more kat YOUTUBE untuk melihat pelbagai lagi teknik - teknik menggunakan perisian ini.
Seperti biasa aku tunjukkan gambar - gambar preview screen untuk tatapan korang, kemudian video preview sikit dan di bawah sekali aku sediakan ruang untuk korang menyedut atau muat turun perisian ini. ^__^

Screen
Preview ^__^



VIDEO PREVIEW





jika perisian tu ada mintak key untuk elak dari jadi trial 30 hari,korang sedut key yang aku bagi kat bawah ni...haha selamat mencuba


Klik di sini untuk sedut mixcraft 5 key



AKHIR KATA
SELAMAT MENYEDUT DAN MENCUBA..
LET THE MUSIC SPEAK IT SELF ENJOY!!
(noktah/titik/tamat/the end of this post (^__^ )







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...